Wednesday, September 17, 2008

:: MALAS KERANA BZ ::

Ptg ni aku jadi yg macam tanduk dua tu (s*tan)...Malas je..Ntah nape ntah.... Mungkin sbb sgt2 bz lately, last week siapkan closing bulan 8, terus sambung dgn tax computation - revised. pastu kira zakat co la... dan macam2 lagi la yg masih pending...Ntah bila la nak siapkan keje ni...
Sbb tu org kata..."Sampai mati pun keje tak siap"....dgn dividend co yg tak masukkan dlm claim sec 108 - LHDN. Huhu..

La ni kene makesure sales up to Dis kene cecah RM13m (bos, this is not my job, this is operation job) Keje aku just makesure diorang key in betul, GL betul, this module tile ngan Finance module... bla bla..Tu kena amik kira tetiba je banjir kat ladang...camno sales nk archive...

Bos bagi DRP plak - Disaster recovery plan... sbb Holdings mintak... Agak2nya la kan... Holdings ni takde keje ke suh aku buat keje cam IT plak nih...Searching internet, jumpa plak DRP tu, fuh....kira copy paste pastu edit la sikit2...huhu...(Bijak gak otak geliga aku nih)

Melayan kerenah remote site yg byk sgt masalah, smpi pening2 IT Consultant tu... Tp arini Pahang cuti, Nuzul Quran plak, delay lagi la keje tuh..

PUASA

Alhamdulillah, puasa masih lagi penuh...hingga akhirnya aku harap.
Bendera Merah masih belum tunjuk taring since aku bersalin kan Aiman..
Aku harap thn ni thn ke-2 aku dapat puasa penuh, last year pun sama masa pregnant...

Masak, still kan archive target. Cuma 2x beli... tu pun Hb teringin nk makan gulai kawah.
Tp menu lain macam goreng ikan & telur tu mmg selalu sgt la.. Umi smpi pelik tgk gas umah aku... tak habis2... huhu...(Pakai gas mahal kot, haha !!!!! Padahal jarang masak)
Tp bab kuih, mmg mostly import dari umah Umi la... haha...Jangan jeles...

Tp hari ni Hb takde...mmg aku tak masak la...
Makan tido umah Umi la jawabnya...

2 comments:

yleobyfaeiz said...

nasible umah ko dekat ngan umah umi ko ek hehhe..yelah kalo tinggal sorang, masak mkn sorg2 tak best gak kan. anak2 takde mkn byk sgt..

RAI said...

ngeh ngeh...
tu la.. g kedai...cam takmo je beli kuih...takut tak sedap
kalau sorang mmg tak masak... buat bazir peluh je..