Wednesday, September 10, 2008

:: GOOD PLAN OR NOT - part 2 ::

Actually,
Aku baru beberapa kali minta keje gomen.
Masa mula2 grad dulu. Memula tu dapat intervies SPA - under AG (Akauntan Negara)
Tapi pelik gak masa ni sbb tul2 baru grad....
Transkrip put takdapat lagi kot... (lupa da), tak dapat

pastu mintak keje as Akauntan kat semi gomen kat tempat aku keje, skang ni, pun tak dapat
pastu mintak keje kat UPM, dapat... tp kontrak masa tu n aku pun dah keje kat sini...

last kali masa dah keje kat sini, kene g xm ptd.. kat utm (sebelah ofis) je...
tp masa tu baru je keje kat sini, aku pun malas nk mintak cuti n nak g xm...
tp Ayah aku sbg ex-ptd pun tak galakkan anak pompuan dia esp jadi ptd..
So, aku pun amik la inisiatif dia tuk tak apply lagi....

kenapa....aku pun tak tau...maybe sbb dia dah rasa perit maungnya...
Selalu tinggalkan anak2 yg "steady" je nih...
(Tak kisahpun anak2 sebenarnya..)
Sekali pegi lama lak tu... Yg paling sedih tu pernah balik smpi rumah kol 1 pagi... setiap hari...
masa tu bz gile la kot (prepared for Budget yg dibentangkan oleh Minister tu)

Pastu aku tak penah apply...

Sehingga la entry semalam yg diceritakan...
Tetiba je aku nk mintak jd Cikgu...
Sbb aku dah bosan la keje kat sini....

2 comments:

yleobyfaeiz said...

aku pun ada mintak SPA tu..sama mcm ko la..bila kena gi exam..aku malas nak pegi.. tp kdg2 mcm nak cari keje lain..

aku tak dpt byg ada org leh keje dari muda sampai pencen kat satu tmpt je..kita baru berapa tahun pun ada time tak larat @ bosan kan..

RAI said...

ya...setuju...
yg best tu kan...aku siap kira tu nk pencen lagi brpe tahun...baru keje 5 thn...
aku pn mmg salute org yg bley keje 20-30 thn...perh... penyabar sungguh org itu...

tp tu la... pepatah melayu ada kata... kita tak pernah puas apa yg kita ada... kita rasa hidup ini sgt membosankan... tp realitinya bukan mcm tu.. itu kehendak manusia...lumrah alam, kan...

Selagi kesihatan mengizinkan, insyaAllah... kerja perlu diteruskan demi utk rezeki yg halal...