Friday, November 21, 2008

Kena buli

2 hari lepas ada bercerita ngan kengkawan kat opis pasal kes buli masa zaman kanak2… Aku pun tak terkecuali dari cerita “pernah kene buli”. Masa tu aku darjah 2 ke 3 aku lupa… tp kat SRK (2) Taman Selayang.

Aku selalu kene buli ngan sorang budak pompuan ni (keturunana Mamak, namanya Rahim cenggitu la). Ops…nama ala2 lelaki…tp dia pompuan sebenarnya…

Pembulian 1 : Time exam, dia suruh aku tulis nama dia kat kertas periksa, dia pulak tulis nama aku. Kengkononnya..jawapan yg aku buat tu dia yg dapat la… (Sbb aku ni kira pandai la dari dia…. Pendek kata dia tu bodoh…huhu…) Pastu…aku ngan ketakutan terpaksa kata YA, sedangkan hati aku memberontak kata TIDAK. Masa dah start masuk kelas nk xm, terus aku cakap ngan dia.. “Kita tak berani la….” Pastu dia buat muka bengang… Haha… Tp aku mmg takut kat dia…

Pembulian 2 : Dia (org yg sama) selalu bawak air oren cenggitu la…pastu kalau tak abis…selalu suruh aku minum…depan dia lak tu..kene paksa suit…mmg hampeh tul la minah ni….aku yg takut giler ni…telan je la air oren tak sedap tu..Reason dia bg aku minum, nnti kalau dia balik umah, air tu tak abis, mak dia marah… Tp kengkadang bila dia letak dlm bekas air aku (time nak balik) kat bas sekolah aku buang je… Huhu…

Early std 4, aku pun pindah SK Bandar Baru Selayang, tamatlah sudah kisah buli aku…. Aku suka sgt…Walaupun byk kenangan kat sana……

Tp yg aku tak leh lupa ada sorang cikgu ni, time tu dah nak balik….Cikgu tu kata semua org boleh balik…kecuali AKU… Kenapa!!! Aku jd cuak gile… Pastu dia panggil aku kat depan…. Dia suruh aku padam beberapa jawapan aku yg salah peh tu dia suruh tulis jawapan yg betul (soalan xm)… Pastu aku mmg confuse gile…aku Tanya dia nape…? Peh tu dia cakap, dia nak upkan percentage aku supaya aku leh dapat no antara 1-10 bg keseluruhan darjah tersebut….Ohhhh…baru aku paham… setiap cikgu akan pastikan kelasnya ada wakil yg dapat 1-10 bg keseluruhan..

Tipu kan cikgu tu…..?

No comments: