Tuesday, July 20, 2010

17.07.2010 Anas first birthday




Dah bley berjalan sikit2 smbil tersenyum + sambil abg2 nya tepuk tangan...
Consider 3 batang gigi... 1 kat atas, 2 kat bawah antara nampak + tak nampak lg...
Berat 9kg, lom cucuk 1 thn..(Ibu lupe...)

Oh ye...aku ada terjumpe text yg kengkonon nk post masa bersalinkan Anas setahun yg lalu... tgk la...setahun aku peram deraf ni...huh...sgt tidak produktif aku nih....

Ni lah deraf yg berjaya di post akhirnya...

Anas --- day 2, 3 and 4
1) Masa 1st night (17hb Julai), mmg bb tido ngan aku je…. Bf smbil baring…fuh…bley tahan la seksanya… aku kene mengiring sikit…mujur bb pandai bf…. Aku pun harap dipermudahkan utk bf kan bb… tp tang nk mengiring tu…sakit… tu je la aku leh cakap… pastu perut kembung tak hingat.. (hish..part ni paling aku suka… sbb takde plak org citekan kat aku KENTUT adalah sesuatu yg penting lepas c-ser…) aku rasa abih org yg amik GA dah aku tanya… tp takde la yg cite pasal bende nih…Rahim pun bley tahan sakitnya, maklumlah sedang mengecut tatkala bf kan bb… aduh…

2) Masuk 2nd day, bb kene admit..sbb ada jaundice sikit… patut kene admit kalau readernya 10. Tp bb aku baru 6…. Tp tau la kan..hosp private ni…dia bg alasan bb baru deliver…. Sudahnya aku lak kene g nursery utk bf kan bb…. Elok je semua wayar dan tiub dibuka (dlm ptg sikit kot….) aku pun ngan wheel chair kene la g nursery… huh perit dan sakitnya otw nak turun dari katil ke wheel chair tu… pastu dari wheel chair ke tempat menyusu bb… so far, ibu2 yg senasib ngan aku (di mana anaknya kene admit dan tak dibenarkan di bawa keluar ke wad ibu2), semua memahami keadaan ibu yg c-ser… tp nurse cam tak amik port je… cam marah je bila hb tolak wheel chair smpi ke bilik menyusu….

Sambil2 bfkan bb tu, borak2 la ngan ibu2 yg senasib… so far antara mereka ada pengalaman c-ser gak bersalin sebelum ni… so, mcm2 tips dia bg untuk kentut… urut kaki la…. Urut perut sikit2… bykkan jalan…

3) Malam 2nd day – aku tak larat nk g nursery… last aku bf kan bb pukul 12 tengah malam…
Urut kaki dan perut… tp still tak kentut lagi…aku give up….

4) 3rd day (19hb Julai)– bb dah ok…tak admit dah sbb jaundis… So, bb bley duduk ward ngan aku je..huh…lega… tak yah aku g nursery lagi….Gang Wawasan (Diana, Awin dan Paish datang menyerang)… tq sume sebab datang….

Kali ni, umi bagi beg air panas… aku letak kat belakang & perut (bhgn atas)… best… tp tak gak kentut2….Give up lagi….

5) Malam 3rd day, kol 2 am…aku tak tdo…smbil2 tgk tv…dok urut perut ckit2….letak beg panas tu… tetiba..papppp… terus aku kejutkan hb yg tdo kat xtra bed… “Ayah !!! org dah kentut..” Perh….punya la bangga aku dapat kentut… Tak sabo2 nk cite kat Doc aku dah kentut esoknya… haha….

6) 4th day – Gang ofis datang menyerang. Doc Fauziah cek…sume ok… aku leh balik…..yahoo. Dalam kol 3 lebih aku discharge………….. Yang nyata, hb cam serik… (aku pun….) tapi tatau la kan… Kalau hati ini masih terbuka…. InsyaAllah…. Ada rezeki aku mahu lagi bb…hehe…. Tp tunggu la aku besarkan ke3-3 hero aku ni dulu………. Semoga hero2 ni akan jadi anak yg beriman, berilmu dan berguna kepada agama, keluarga dan Negara…

No comments: