Friday, September 25, 2009

The day with the kiddo…

Hari raya ke 3 sy sudah pulang ke KL (dari KB)… thru Grik – Bota, menghantar SIL ke umah mertuanya (Tahniah Mak Ude…) next day, kami capek sgt2…. Esoknya plak… bibik aku cuti 3 hari. So, aku la dok jaga 3 kids kat umah while si Ayah g ofis (ala2 rajin keje…)

Apa yg dirasa..?

I miss my maternity leave (walhal baru 2 hari keje sebelum cuti raya)…. Walaupun letih menjaga 3 kids itu (Adam yg tak abih2 suh aku lukis aeroplane, helicopter la…., Aiman yg selalu bukak pampers masa nk kencing dan be*ak dan selalu kiss Anas even though dia selsema dan Anas yg nk dukung je…..)

Tapi………..Seronok tau………………. (tp gaji nk gak beb…camni takleh benti keje…huhu)

Bila ntah akan sy temu semula cuti lama2 cam tu ek…
Rumah? Tak yah cakap la…. Pendek kata saya takmo org datang beraya di umah sy (sbb saya ada 3 org anak teruna yg… CAM NURSERY U……………….. mainan bersepah tak hengat… basikal dalam umah ada 5 biji (semalam baru sy kira….) pendek kata living hall aku mmg takde ghupe ( kepada sesapa yg penah datang umah sy (lissa, ckin, watie, lind)… pls don’t expect my house like yours…. (because I have 3 sons)
Mujur ada satu lagi living hall kat depan (kadang2 je derang sepahkan sofa tu..) Kalau ada org datang…dok situ je la ye…..

2 comments:

yleobyfaeiz said...

selamat hari raye rai. biasalah bila dah ramai anak..susah nak maintain umah kemas je.

Lissa Ahmad said...

aa.. kalau aku la, penat keje satu hari, bila tidur, kepala serabut. bangun pagi pun jadi penat jugak.

tapi, kalau penat dengan anak satu hari, bila tidur, lega sangat, bangun tidur rasa segar...