Tuesday, March 31, 2009

CLEAR

Dah 2 hari ofis aku lengang gile…. Sbb nya most manager / CEO ada sessi dialog bersama CEO kat NS. Dialog tu basically luahan hati staf directly to CEO. Most of the probs come from project site . Bg kami staf HQ tak terkeluar nak luahkan problem tu kat CEO sbb bila dgr prob derang…. Besa mana sgt la kami punya prob ni. Unless tak cukup duit/gaji/cost sarahidup tinggi/sewa mahal. Major things about MONEY, yg mmg selalu tak cukup. Tapi bila smpi part project site lagi sedih terpaksa directly berdepan dgn foreign labor probs, kuarters yg cam reban ayam dan mslh peneroka yg tau nk cepat je. Lagi kesian tau….

Pastu lagi yg menyebabkan lengang je ofis sebab most of finance staff pegi stock count. Aku? Besye la selalunye menidakkan diri ini dari outstation. Bg la can kat derang berjalan. Aku ni cukup tak suka g stock count. Aku pun tak paham nape la ada certain org tu suka sgt g jenjalan, i.e KERJA la kan….

Baik aku dok ofis je…hati pun senang…paling kurang pun layan telefon yg tak henti2 berdering2 dari project site Tanya pasal dividen koperasi yg baru keluar. Alhamdulillah la…dapat la RM250.00 dividen koperasi aku (i.e 10% yg dibayar, yg lain maintain dlm account…kes reinvest paksa rela la ni) leh le aku beli set bersalin Amway tu. Kalau tak pun lebur jugak dividen aku tu… Aku simpan pun RM 50.00 je sbulan…dari tahun ke tahun tak tambah2 pun…. Tu pun baru simpan beberapa tahun…kalau sejak keje…. Fuh byk gak masyuk tu… tp aku ni insaf lambat kot…hehe

Oh ya…sambung blk pasal stock count ni….rasanya dah makan tahun ke 3 dah aku tak g stock count. Reason sama je…pregger… hehe…memula tu cakap preggy Aiman….pastu Aiman kecik lagi….Pastu mabuk…. Skang ni reason preggy…. Pandai la pas ni reason baby kecik lagi plak….pastu ape…aku pun tak tau….

Lepas ni tunggu lagi dividen Koperasi satu lagi…. Yg ni dgrnya 16% thn ni… tp tak sempat nak rasa…sbb nya derang bank in dlm akaun…tup2 dah terguna…pastu mula la tanya bila lak dividen masuk? Hehe…. Lawak tul…..

No comments: