Tuesday, July 20, 2010

Hujan oh hujan berhenti lah

Sekarang dah kol 6.18pm...aku masih kat ofis...arini rempit...padan muke aku..
kene tunggu hujan benti... sib baik ada beruk-ben...harapkan server ofis semua takleh bukak...

1) Pizza home made
Last 2 weeks aku wat pizza... sebelum ni selalu buat, tp tang tumis daging + potong2 ape yg patut..doh nye ummi yg buat.. kali ni aku buat sendiri... memula buat ibu roti..aku terbubuh air panas lebih... tak naik !!!... 10 minit pastu aku wat lagi ibu roti...ok naik..cun sgt... so, jadilah pizza aku tuh...

Gambar : xsempat snap...sbb kamera kat atas...aku malas nk naik atas...hehe

2) Laila Asyikin
Skang, aku dah tertunggu2 cite ni...Exceli mmg la nk tgk Desp Housewife ke CSI ke.. tp kat bilik atas, takde Astro... yg ada cuma Channel 1,2,3 dan 7... So, aku dok layan Laila Asyikin le skang nih...

3) Kelas
Dah start sem 2..kali ni aku amik 2 subjects..hmm sikit kan...tp tue la...bukannye tak daya nk amik 3 papers... (sbb tis sem satu subject tu mmg takde final xm) tp time kat kelas tu...huh..mengantuk... pastu sian lak kat budak2 kalau aku dok g kelas je... walhal weekend la nk bermesra-mesraan ngan ibu derang, kan... (baiknye alasan)

4) Kelas hb
hb aku further study lg... aku harap dia berjaya ke akhirnya... sbb smpi peringkat tu, aku rasa too high for me... hehe... Selepas solat, aku selalu doakan dia berjaya dan menjadi pensyarah spt yg diidamkannya satu hari nnti...

5) Bila nk berhenti kerja???
Huh...mesti pelikkan aku nye subject kali ni... Serious... aku pernah cakap ngan hb aku nak berhenti keje pada umur 40 tahun... dgn syarat hutang piutang langsai!!!
dia ok je...xkisah...ikut kiraan aku...bley habis hutang tu...esp long term loan, i.e housing loan... kalau every year punye bonus aku bayar sikit2 kat bank...mesti habiskan??? Nanti lah..bila dah cukup masa, aku declarekan perkara ini... hehe..

Even aku ngan lissa + kawan2 yg lain, ada intention nk bukak learning center utk kids... takat modal RM100k... mmg kami yakin... tp bila kata modalnya RM250k...terus cancel...haha

6) Cite hantu
Budak2 ofis ni kan...asal balik lambat je..mesti tgk cite hantu..hish...tak gemar tul aku (sekarang ni pun sama, siap aku dengar hantu tu mengilai) menci tau... aku nk balik, turun lif nnti...aku tak kira..aku nk ajak korang teman kan aku, ok...?

7) Sakit & Penyakit
Lately, byk betul sakit yg melibatkan kanak2. my ofismate punya baby ari tu ICU sbb asthma dan jangkitan paru2... serius it 50-50 level tau..tp Alhamdulillah, baby dah stabil dan harap2 leh discharge cepat. Ada lagi tu, kes demam jugak...huh..risau aku... tu yg skang ni aku asyik duk ulang klinik je (sbb kids kat umah tengah batuk + selsema). Hari ni Ckin bg idea pada aku utk beli nabulizer... it really worth, kan!!! aku nk beli lah.... Buat kawan2, setiap kali anak ku sakit, "YA SALAM" tak pernah kering dari bibir ini... Bacalah... InsyaAllah, sakitnya akan berkurang...

Ape lagi aku nk bebel nih????

No comments: